lørdag den 11. juni 2011

sukkermonsteret

det må desværre siges at være mig.. ja jeg indrømmer det, jeg KAN ikke holde snitterne fra søde sager.. og er endnu dårligere til det hvis jeg lægger håndjern på mig selv og bestemmer mig for at jeg ikke må.

som tidligere skrevet er det jo ikke altid man har alverdens sager i hjemmet og så må man jo improvisere... det er lige nøjagtig hvad jeg gør.


Brændte mandler, mmmm. jeg fik lidt inspiration på hjallerup marked så det skulle prøves.
Super lækre og sprøde.

mandler, flourmelis, lidt vanillesukker og vand koges under konstant omrøring og ja.. det er faktisk det :P nemmere bliver det ikke. Man skal dog være bevæbnet med lidt tålmodighed for man skal liiige igennem 3 faser. først skal det selvfølgelig koge op og blive til en sirup, så fordamper vandet og sukkeret bliver hvidt og tørt, derfter smelter sukkeret igen og der kommer nogle "knæk-lyde". SÅ er de færdige og klar til at blive delt og kølet af på noget bagepapir (:
hvis man er lidt i julestemning kan man smide en lille skvæt kanel i sammen med sukkeret (:


og så lige lidt kokos/mandel cupcakes med kakofrosting på (: NAM. det skal jeg klart lave igen. kakaoen, mandlerne og kokoset klæder hianden rigtig godt :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar